.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دفاعیه وزیر ورزش در پاسخ به سوال نمایندگان

شمال نیوز: وزیر ورزش و جوانان گفت: با افتخار می گویم که در هیچ یک از سال‌های فعالیتم حتی یک مورد نیز استخدام خانوادگی نداشته ام.

به گزارش خانه ملت، عباسی وزیر ورزش و جوانان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: این سوال فرصتی است بعضی موارد گفته شود تا به تعامل بیشتر کمک کند.

وی درخصوص یکی از سوالات بهروز نعمتی مبنی بر علت دخالت در فدراسیون‌ها، ادامه داد: این طور نیست چرا که اولا همه دستگاه ها باید به وظایف خود بپردازند و اگر چیزی خلاف قاعده انجام شود جای پاسخ دارد و اینکه می گویند چرا اساسا تغییر ایجاد می شود باید گفت که لازمه مدیریت تغییر است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه این دوره از فعالیتم به نسبت همه دوره ها بسیار قوی بوده است، تاکید کرد: اگر تغییراتی در فدراسیون‌ها به وجود آمده ، یا مسئله قانونی داشته یا دارای دلایلی بوده که به لحاظ مسائل فرهنگی و نگرانی هایی که ایجاد می کند صلاح نمی‌دانم بازگو کنم.

عباسی درخصوص متوقف شدن پروژه ها یادآور شد: تاکنون با تمام پیگیری ها تعداد زیادی پروژه ورزشی به ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعریف شده و بودجه ای که پارسال گذاشته شده بود مبلغی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود که این دست ما را برای خیلی از اقدامات بسته بود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه مجلس می تواند کمکی کند تا اعتبار حوزه ورزش افزایش یابد گفت: ما هم خوشحال می شویم اعتبارات به گونه ای باشد تا پروژه ها تکمیل شود.

وی تاکید کرد: در سال گذشته بودجه در ارتباط با روستاها و ورزش همگانی یک درصد بسته شده بود که یک ریال هم به ما نرسید.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص تحت تاثیر قرار گرفتن از سوی برخی افراد، تاکید کرد: هیچ کس از بیرون به اقدامات این وزارتخانه و تصمیمات من نفوذ نخواهد کرد و کسانی که با من در ارتباط هستند کاملا در جریان این ویژگی اخلاقی من هستند.

عباسی در مورد سوال نعمتی مبنی بر اقدامات انجام شده در حوزه جوانان یادآور شد: آنچه که ما در توانمان بود به انجام رساندیم، و  خدماتی را به جوانان ارائه کرده‌ایم البته ناگفته نماند که هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و معتقدم باید خدماتی ویژه‌ای  به جوانان داده شود.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در خصوص ورزش بانوان بیان کرد: اولین بار در کشور در مسابقات المپیک و پارالمپیک بانوان درخشیدند و موجب شد حضور معنوی همراه با فرهنگ و رعایت اصول اخلاقی افزایش یابد.

وزیر ورزش و جوانان در مورد بی توجهی به ورزش نابینایان یادآور شد: من تعجب می کنم که چرا این سوال مطرح شده چرا که تاکنون مشکل خاصی در این خصوص ارائه نشده و اتفاقاً این افراد  با حمایت های بسیار مطلوبی توانستند افتخارات بزرگی را برای کشور به ارمغان بیاورند.

عباسی با اشاره به مطرح شدن برخی موضوعات مبنی بر استخدام فامیلی در وزارت ورزش و جوانان گفت: حتی یک نمونه هم کسی سراغ ندارد که من  دست به استخدام های فامیلی بزنم  و اتفاقاً موضع ما این است که بتوانیم محکم و قوی از خود دفاع کنیم و بگوییم ما تماماً از اصول خود دفاع می کنیم و دامن مسئولان پاک است.

وی ادامه داد: متاسفانه در فهرست اسامی افرادی به من نشان داده شده که اصلا وجود ندارند و آقای کامران دستجردی برای آنکه ثابت کنند استخدام های فامیلی در دستگاه وزارت ورزش و جوانان به وجود آمده لیستی رادر اختیار من قرار داده اند که اصلا صحت ندارد و حتی برخی از آنها نیز شهید شده اند و بدون شک این گونه برخوردها زیبنده نیست.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هیچ یک از حرف ها و سوالات آقای بهروز نعمتی صحیح و درست نیست، افزود: کاری نکنید پاکی ورزش را آلوده کنید. در چند ساله کشتی کشور سرافراز بوده و توانسته پرچم ایران را سرافراز کند.

عباسی با بیان اینکه اگر مجامع بین‌المللی مزاحمت ایجاد کنند نمایندگان باید از ما دفاع کنند، تاکید کرد: در بعضی از مواقع دخالت برخی افراد به جهت ان است که  قوانین جمهوری اسلامی را مغایر افکار خود می‌دانند اما باید بگویم که من محکم ایستاده ام تا از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنم.

وی در ادامه عنوان کرد: حتی ریالی از یک درصد بودجه روستاها به ما اختصاص داده نشده و لازم است شیوه نوشتن در قانون باید اصلاح شود.

وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از اینکه بسیار کار اشتباهی است اگر چند مدیرکل را به افراد متعدد منتصب کنیم، افزود: تاکنون ما چنین چیزی نداشته ایم جز چند نفری که خود استعفا کردند و حتی برخی افرادشان هم از پرافتخارترین ها محسوب می شوند و همگی هم از درون ورزش بودند.

وی عنوان کرد: لازم است بار دیگر بگویم که از قبل آقای کامران دستجردی اسامی را روبروی من قرار دادند تا به من نشان دهند افرادی با نسب‌های فامیلی در درون این وزارتخانه مشغول به کار هستند.

عباسی افزود: این افراد یا وجود ندارند یا شهید شده‌اند و این خیلی بد است مجلس اجازه دهد تا به شهدا اهانت شود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: برای این شهیدان، کپی حکم خورده است و نمایندگان نباید اجازه دهند در ساحت مقدس مجلس شورای اسلامی به این موضوعات اشتباه دامن زنند.

عباسی با تاکید بر اینکه در سال گذشته در بازی های المپیک نامه استیضاح من در مجلس جمع آوری شد، گفت: در اوج بازی های جهانی کشتی در مجلس سوال از وزیر ورزش در دستور کار قرار می گیرد و متاسفانه این حمایت نیست.

وزیر ورزش و جوانان گفت: حال که با پرافتخارترین دوره تاریخ ورزش ایران روبرو هستیم باید حمایت های جدی تری انجام دهیم. کاستی هایی وجود دارد و لازم است اعتباری مناسب در نظر گرفته شود تا این مشکلات رفع شود./ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.223 seconds.